Facebook Fan

Tuesday, 18 April 2017

Keajaiban Senaman Kaki Melegakan Sakit Belakang

Rawatan melalui senaman bukan satu yang baru. Ia berlaku beribu-ribu tahun yang lalu. Amalkan jika ingin mendapat keputusan yang terbaik:



 Dalam keadaan berdiri, ambil pen (jari angkat sedikit) dengan menggunakan kaki, Bertahan selama 10 saat dan lepas. Lakukan sebanyak 5 kali setiap kaki kanan dan kiri.



Dalam keadaan duduk dilantai dengan kaki di luruskan. Letakkan gelung kain atau getah pada kaki anda. Badan condongkan ke belakang dan kekal seperti itu selama 5 saat. Kemudian berehat sebentar dan lakukan 10 kali setiap kaki.

Dalam posisi berdiri, bengkokkan kedua dua lutut anda hingga menyentuh lantai. Bertahan selama 3 saat dan ulangi 10 kali. Sebaiknya lakukan sebanyak 3 sesi dalam sehari.

Dalam posisi baring. Kedudukan kaki (lutut) hendaklah dibengkokkan dan pergelangan kaki berputar mengikut arah jam selama 10 saat. Kemudian lakukan yang sama dengan kaki sebelah.

Berdengket di hujung jari kaki dan berjalan ke hadapan selama 20 saat dan kemudian berehat selama 15 saat. Latihan ini ambil selama 5 minit. Lakukan latihan ini sekurang-kurangnya dua kali sehari untuk mendapat hasil yang terbaik.

2 comments:

  1. kalo untuk slip disc ada senaman tak qun.maksud i senaman utk pesakit slip disc

    ReplyDelete
  2. kalo untuk slip disc ada senaman tak qun.maksud i senaman utk pesakit slip disc

    ReplyDelete